Metoda Brainy

Brainy to innowacyjny program, uważany za jeden z najlepszych programów  wzmocnienia zmysłów dostępnych dla Dzieci. Jego podstawowym celem jest wspomaganie umiejętności poznawczych Dziecka, dzięki którym lepiej radzi sobie w szkole i w sytuacjach dnia codziennego. Rozwija możliwości mózgu w sposób kompleksowy i zintegrowany, wykorzystując stymulację sensoryczną.

Brainy Sensory Enhancement to program sensorycznej stymulacji mózgu. Oparty na najnowszych osiągnięciach neurodydaktyki, psychologii pozytywnej, ajurwedyjskiej koncepcji zdrowia i higieny życia oraz techniki opanowania oddechu Pranajama.

Brainy to zajęcia pozalekcyjne dla dzieci w wieku od 6-15 lat. Zobacz jakie korzyści przynosi Brainy.

Wzrost poczucia wartości i pewności siebie

Lepsze wyniki w nauce

większa uwaga i skupienie

Skuteczny trening mózgu i lepsza pamięć

Zdolność radzenia sobie ze stresem

Zwiększona kreatywność i nieszablonowe myślenie

MÓZG

Mózg tak jak każdy mięsień należy ćwiczyć – Brainy to trening dla mózgu. Mózg staje się silniejszy, dzięki czemu można efektywniej się uczyć. Mózg dzieli się na prawą i lewą półkule. W szkole najczęściej wykorzystywana jest lewa półkula w Brainy koncentrujemy się na prawej. Zajęcia Brainy to połączenie zabawy z ćwiczeniami wzmacniającymi rozwój zarówno lewej, jak i prawej półkuli mózgu. Tylko balans między prawą i lewą półkulą prowadzi do prawidłowego rozwoju dziecka.

Odpowiednio opracowane ćwiczenia, stymulacja mózgu, relaksacja to najlepsze narzędzia Programu Brainy.

Relaks

Na zajęciach Brainy uczymy dzieci osiągać stan relaksu i rozluźnienia, dzięki któremu dzieci są w stanie szybko przyswoić dowolną wiedzę. Ten stan rozluźnienia/ relaksu nazywamy stanem ALFA. Stan rozluźnienia, połączony z pozytywnym emocjami i koncentracją to czynniki wpływające na sukces w nauce.
47393213_2021372111487951_4771349134143651840_n

Zajęcia

Na zajęciach nie przekazujemy wiedzy, lecz pobudzamy kreatywność oraz uczymy umiejętności wykorzystywania potencjału własnego mózgu. Podczas zajęć wykonywane są także ćwiczenia fizyczne – ćwiczenia koordynacji ruchowej (elementy kinezjologii edukacyjnej), dzięki temu dzieci nabywają świadomość swojego ciała, ruchów, uczą się planować ruch, który mają wykonać. Ćwiczenia Brainy wzmacniają samoocenę dzieciom – dzieci potrafią wykonać ćwiczenia, których inne dzieci nie potrafią (np. rozpoznają kolory kart za pomocą innych zmysłów niż wzrok).